Wat te doen in het geval van ruilen

Kinderen komen in principe op vaste dagen naar onze BSO. Dit komt de stabiliteit van de groep en daarmee de pedagogische kwaliteit van de opvang ten goede. Het kan echter voorkomen dat je op een andere dan de vaste dag opvang voor je kind nodig hebt. Deze mogelijkheid bieden wij.

Je kan de dag waarop je geen gebruik maakt van opvang ruilen tegen een andere opvangdag. Wij begrijpen dat het afwijzen van een ruildag vervelend kan zijn echter proberen wij zo flexibel mogelijk te zijn en aan ieders wens te voldoen. Een extra dag- of een ruil aanvragen doe je via onze Ouderapp welke door Proles wordt verzorgd. Een instructie van de Ouderapp vindt je hier.
Let op: ruilen van een dag is te allen tijde een service, hier kunnen geen rechten aan worden ontleend.

Ons beleid ten aanzien van ruilen:

  • Ruilen van een opvangdag kan binnen een periode van een maand voorafgaand en twee maanden na afloop van de ‘gemiste opvangdag’. Wanneer de gemiste opvangdag 15 mei zou zijn, betekent dit dat er tussen 15 april t/m 15 juli kan worden geruild; 
  • Om een opvangdag om te kunnen ruilen vragen wij een aanvraag via de Ouderapp te doen;
  • Ruilen kan alleen als de bezetting op de groep het toelaat. Wij zijn niet in staat extra medewerkers in te zetten;
  • Het zal in de praktijk kunnen voorkomen, dat gemiste opvangdagen niet geruild kunnen worden. Dit zal vooral het geval zijn op dagen met een hoge bezettingsgraad. Er kunnen geen rechten worden ontleend aan gemiste opvangdagen die niet geruild kunnen worden;
  • De ruildagen zijn gebonden aan het kind en kunnen niet voor broers of zussen worden ingezet;
  • Ruilen is gebonden aan de opvangsoort. Zo kunt u naschoolse opvang alleen met naschoolse opvang – en een vakantiedag alleen met een andere vakantiedag – ruilen.
  • Het dagdeel kan alleen in zijn geheel geruild worden. Het dagdeel kan niet worden geruild in stukken of losse uren.

Volg ons op Instagram